II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych - oświatowych położonych na terenie Gminy Miejskiej Giżycko." Część 5 - Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej pełniącego funkcje oświatowe – Przedszkole Miejskie nr 1 przy ul. Drzymały 9 w Giżycku wraz z rozbudową o zewnętrzną klatkę schodową. Numer referencyjny: ZP.271.1.30.2018.MB Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.: „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych - oświatowych położonych na terenie Gminy Miejskiej Giżycko” , Część 5 - Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej pełniącego funkcje oświatowe – Przedszkole Miejskie nr 1 przy ul. Drzymały 9 w Giżycku wraz z rozbudową o zewnętrzną klatkę schodową.
2. Podstawowy zakres robót obejmuje w szczególności:
a) Wykonanie prac przygotowawczych, rozbiórkowych, usunięcie kolidującej roślinności,
b) Wykonanie termoizolacji ścian zewnętrznych wraz z ościeżami i gzymsami
c) Wykonanie termoizolacji stropodachu,
d) Wykonanie hydroizolacji,
e) Wykonanie nadproży,
f) Murowanie ścian,
g) Wymiana części stolarki okiennej wraz z nawiewnikami higrosterowanymi,
h) Wymiana parapetów zewnętrznych i części wewnętrznych,
i) Wymiana części stolarki drzwiowej,
j) Remont orynnowania, obróbek blacharskich,
k) Remont i przerobienie elementów metalowych na elewacji,
l) Częściowy remont utwardzeń,
m) Zmiana źródła ciepła c.w.u. na pompę ciepła z zasobnikiem c.w.u.,
n) Modernizacja instalacji c.o.,
o) Naprawa pokrycia dachowego po wykonywanych pracach,
p) Remont zadaszeń wejść do budynków,
q) Wykonanie zewnętrznej klatki schodowej,
r) Przebudowa schodów zewnętrznych,
s) Wykonanie kurtyny dymowej,
t) Wykonanie instalacji oddymiania
u) Roboty wykończeniowe,
v) Wywiezienie, utylizacja gruzu i odpadów
3. W związku z tym, że przedmiot zamówienia przeznaczony jest do użytku osób fizycznych, w tym pracowników i uczniów, Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymagań w zakresie dostępności przebudowywanych pomieszczeń dla osób niepełnosprawnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2017.1332 t. j.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
4. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych prac zgodnie z:
• postanowieniami SIWZ,
• dokumentacją techniczną,
• specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót,
• przedmiarami robót,
• postanowieniami decyzji administracyjnych,
• warunkami technicznymi, normami, przepisami,
• wzorem umowy. Wyżej wymienione dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające i wyjaśniające.
5. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi.
6. W przypadku wskazania w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentacjami projektowymi, STWiORB, przedmiarami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem:
1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),
2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.),
5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
6) standardów emisyjnych,
7) izolacyjności cieplnej, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji projektowej.
7. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach.
8. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (o ile jest to wiadome).
9. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane.
10. Zamawiający informuje, że wszystkie roboty wykonywane na obiektach muszą być uzgodnione z użytkownikami. Wymaga się szczególnej ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń i osłon, utrzymywanie placu budowy w należytym porządku. Roboty głośne i uciążliwe dla otoczenia będą mogły być wykonywane w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. W związku z powyższym wykonawca musi uwzględnić koszty zabezpieczenia wykonywania robót w cenie oferty. Koszt ten należy uwzględnić w kosztach pośrednich.
11. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak również przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacjach projektowych.
12. Elementy wyposażenia (urządzenia) muszą być produktami należytej jakości, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieużywanymi, wolnymi od wad materiałowych, konstrukcyjnych i prawnych.
13. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta.
14. Wykonawca zrealizuje roboty zgodnie z dokumentacjami projektowymi oraz wykona wszelkie towarzyszące czynności niezbędne do zrealizowania całego zadania. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie, uruchomienie, regulację i działanie urządzeń, jak również za jakość wykończeń, a także jakość przeprowadzonych prac odtworzeniowych związanych z naprawami naruszonej w trakcie robót tkanki budowlanej i instalacyjnej obiektu.
15. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia polegających na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu prac, tj.:
a) Oczyszczanie i przygotowywanie podłoży,
b) Rozbiórka elementów obiektu budowlanego,
c) Usunięcie roślinności,
d) Roboty ziemne,
e) Montowanie izolacji termicznej na przegrodach budowlanych,
f) Wykonywanie warstw pośrednich oraz wykończeniowych,
g) Murowanie,
h) Tynkowanie,
i) Malowanie,
j) Układanie mieszanki betonowej,
k) Montaż elementów konstrukcyjnych,
l) Zabezpieczanie elementów budynku hydroizolacją,
m) Demontowanie i montowanie elementów elewacji,
n) Wykonywanie podbudów pod nawierzchnie,
o) Układanie prefabrykowanych elementów betonowych,
p) Wykonywanie terakoty,
q) Demontaż elementów instalacji centralnego ogrzewania,
r) Montaż elementów instalacyjnych,
16. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia obejmujące aspekty społeczne – tzw. „klauzula społeczna”. 1) Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca (podwykonawca) do realizacji zamówienia w trakcie jego trwania zatrudnił co najmniej jedną osobę: - bezrobotną w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub - niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub - młodocianą, o której mowa w przepisach prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, która będzie bezpośrednio uczestniczyła w wykonywaniu zamówienia.
a) osoba ta zostanie zatrudniona przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy (umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy) w wymiarze pełnego wymiaru czasu pracy (pełny etat) – z uwzględnieniem: - przepisów art. 14 – art. 20 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2046 z późn. zm.) w odniesieniu do osób niepełnosprawnych;
b) okres zatrudnienia: - zatrudnienie w terminie 12 dni od daty podpisania umowy do końca obowiązywania umowy;
c) przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia wykonawcy o zatrudnieniu osoby bezrobotnej lub niepełnosprawnej lub młodocianej na podstawie stosunku pracy na okres nie krótszy niż do końca realizacji przedmiotu umowy – w terminie do 12 dni od daty podpisania umowy dot. realizacji zamówienia oraz do 10 dnia każdego miesiąca;
d) w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego/niepełnosprawnego/młodocianego lub przez pracodawcę lub wygaśnięcia stosunku pracy przed zakończeniem realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego lub niepełnosprawnego lub młodocianego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy. W takim przypadku Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu osoby bezrobotnej lub niepełnosprawnej lub młodocianej na podstawie stosunku pracy na okres nie krótszy niż do końca realizacji przedmiotu umowy terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę z wyżej wymienioną osobą.
2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w punkcie 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
3) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za niezatrudnianie osoby zgodnie z wymogami opisanymi w Rozdziale III ust. 16 ppkt. 1) w wysokości 0,3% wartości wynagrodzenia umownego brutto.
4) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
II.5) Główny kod CPV: 45453000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45300000-0 |
45311200-2 |
45400000-1 |
45262100-2 |
45421110-8 |
45324000-4 |
45442100-8 |
45321000-3 |
45443000-4 |
45261900-3 |
45410000-4 |
45421160-3 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
736641,67 Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: miesiącach:
lub dniach: lub data rozpoczęcia: lub zakończenia:
Okres w miesiącach |
Okres w dniach |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
|
|
|
2018-10-26 |
II.9) Informacje dodatkowe: 1) Termin rozpoczęcia robót rozpoczyna swój bieg z dniem podpisania umowy. 2) Termin zakończenia realizacji zamówienia – do 26.10.2018 r. Jest to termin zakończenia wykonanych robót oraz zgłoszenia gotowości do odbioru robót. Do upływu wskazanego terminu Wykonawca ma obowiązek wykonać wszystkie roboty i zgłosić je do odbioru wraz z kompletem dokumentów niezbędnych do jego dokonania.